Video formátem lze nahradit řadu aktivit. Alespoň dočasně. A možná i dlouhodobě. Takové bylo naše hlavní krédo pro zakázku od společnosti Wienerberger, největšího světového výrobce cihel a jedničky na evropském trhu s pálenými taškami. Vytvořili jsem pro něj a ve spolupráci s ním sérii tří video prezentací, které se točily okolo jednoho produktu – e4 domu s téměř nulovou spotřebou energie.
Naši kolegové z Wienerbergeru měli původně v plánu netradiční event spojený s kolaudací vzorového domu e4. Součástí téhle akce měla být tisková konference pro novináře, detailní prohlídka domu a všech jeho specifik pro potenciální zákazníky a také představení partnerů projektu – firem, které se podílejí na projektu zdravého cihlového domu e4. Ať už šlo o střechu, okna a dveře nebo třeba vzduchotechniku. Z eventu sešlo kvůli epidemiologické situaci u nás i ve světě. Ale firma nechtěla o tuhle plánovanou aktivitu přijít.
Řešení místo zrušení: představení jedinečného produktu ve třech krocích
A tak jsme navrhli, že nahradíme každý z dílků prezentace jedním krátkým filmem. Bude trvat 2–3 minuty a vejdou se do něj přitom všechny důležité informace i zajímavosti pro každou cílovou skupinu. Odborné věci pro píšící žurnalisty. Užitné vlastnosti a design nového rodinného domova pro jeho budoucí obyvatele. A materiály a technologie od jednotlivých partnerů.
A tak se i stalo. Ve spolupráci jsme vytvořili scénář ke každému video snímku. V hlavní roli s Danielem Uskokovičem, který zdravému domu e4 nejen perfektně rozumí, ale dokáže o něm taky skvěle mluvit. Video materiál jsme měli v kufru během jednoho natáčecího dne. Na ten jsme navázali standardními pracemi v postprodukci – střih, grafika, titulky, hudba… a postupně s klientem vyladili výstup k dokonalosti. „Každé z videí má svého příjemce. A v každém z nich se nám ve spolupráci s agenturou Amden podařilo na poměrně malé časové ploše zachytit to zásadní, co jsme o našem konceptu domu e4 chtěli říct a co jsme chtěli ukázat,“ potvrzuje Pavla Peterková, vedoucí marcom & branding společnosti Wienerberger/Tondach.
Pak už videa mohla vyrazit do světa. Po Česku i za hranice. A aby nám všude rozuměli, opatřili jsme spoty ještě anglickými titulky. To už je opravdu detail… ale na ten my si potrpíme.